Ми можемо змінити світ

Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 28.03.2024, 20:54
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Віртуальні подорожі [31]
Уроки [20]
Позаурочна робота [8]
МО класних керівників [25]
Досягнення учнів [9]
Методичні розробки [2]
Вчительські презентації [9]
Учнівські презентації [47]
По материкам і океанам [32]
Цікава географія [0]
Новини географічної науки [7]
Поради класному керівнику [24]
Виховні заходи [15]
Законодавча база [19]
По материкам і океанам [0]
Цінуй свій час
Наше опитування
Ваше відношення до сучасних геополітичних подій в Україні
Всього відповідей: 20
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Виховні заходи

Проектна діяльність в гуртковій роботі

Проектна діяльність в гуртковій роботі

Проектна технологія

Людина раз у раз шукає кращого, йде на зустріч новому,

обробляє його, то відкидає, то вбирає в себе, утворює нові форми життя, створює нові моральні, соціально-політичні ідеали й, не зупиняючись, іде вперед, іде добуває собі долю, опановувати природу,

будувати нове продуктивне життя.

                                                    Софія Русова

Розвиток життєвої компетентності учнів у

проектній діяльності

Проектна діяльність дозволяє розвивати не лише ті здібності, компетенції, на розвиток яких проект безпосередньо спрямований, але й участь у проектній діяльності сприяє розвитку майже всіх базових та похідних компетенцій учня, життєвої компетентності вцілому. Тому, я вважаю, найважливішими напрямками застосування проектної діяльності для розвитку життєвої компетентності є розвиток творчої, соціальної, інформаційної, економічної, трудової, екологічної, громадянської та етнокультурної компетенції.

Метод проектів, який я використовую, дозволяє перевірити та закріпити на практиці теоретичні знання, забезпечити продуктивний зв'язок теорії та практики у процесі навчання. Даний метод сприяє набуттю учнем життєвого досвіду, необхідного для розвитку та функціонування як його окремих компетенцій, так і життєвої компетентності вцілому.

Участь моїх вихованців у проектній діяльності сприяє формуванню у них рис характеру (відповідальності, розважливості, ощадливості, акуратності, вдумливості, пунктуальності, схильності планувати) і мотивів, становленню життєвих принципів та цінностей, які в подальшому позитивно впливатимуть на життєдіяльність, стануть у нагоді – процесі оволодіння навичками життєвого проектування, розбудови та реалізації їх життєвого проекту.     

Навчальне проектування не є принципово новою технологією. Метод проектів виник у кінці XIX століття в США. Спочатку його назвали «методом проблем» і повязувався він з ідеями гуманістичного напрямку у філософії та в освіті, розробленими американським філософом і педагогом Дж. Дьюї, а також його учнем В. Кільпатриком.

Цей метод привернув увагу і російських педагогів початку XX століття. З 1905 року в Росії під керівництвом педагога С.Т. Швацького організовано групу працівників, які намагались активно запроваджувати проектні методи в навчальний процес.

В основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного мислення.

Проектна технологія передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів. Суть проектної технології  -  стимулювати інтерес учнів до певних проблем, що передбачають володіння знаннями як інструментами розв’язання життєвих проблем.

Перевагами проектної діяльності є набуття учнями вмінь:

-         планувати свою роботу;

-         використовувати ряд інформаційних джерел;

-         самостійно відбирати і накопичувати матеріал;

-         аналізувати, порівнювати;

-         аргументувати;

-         приймати рішення;

-         установлювати соціальні контакти;

-         створювати кінцевий продукт: проект, сценарій, календар, журнал, фільм;

-         презентувати роботу перед аудиторією;

-         оцінювати себе та інших.

Критерії проектної діяльності:

1. Орієнтація на інтереси дітей, проблеми та актуальність сьогодення;

2. Власне перспективне дослідження.

3. Інтегративнність.

4. Орієнтація на «кінцевий результат».

5. Тренування соціально –комунікативних навичок.

6. Педагог – партнер, що володіє інформацією, щоб розставити акценти, знайти оптимальний метод, накреслити шлях до поставленої мети.

   Схема технології проектного навчання      

№ пп

      Етапи діяльності

         Зміст діяльності

1.

Підготовчий етап.

Визначились з темою і метою проекту.

Учні: обговорення, пошук інформації.

Учитель: оголошую задуми, мотивації, допомагаю в постановці завдання.

2.

Планування:

а) визначились з джерелами, засобами інформації, методами аналізу, засобів представлення результатів;

б)установили критерії оцінки результатів і процесу.

Учні: формують завдання, плани дій.

Учитель: корегую, пропоную ідеї, висовую пропозиції.

3.

Збір інформації (спостереження, робота з літературою, робота в гуртку, на практиці, анкетування, експеримент).

Учні: збирають інформацію.

Учитель: спостерігаю, непрямо керую діяльністю.

4.

Аналізуємо інформацію, робимо висновки.

Учні: аналізують інформацію. Учитель: корегую, спостерігаю, раджу.

5.

Оцінка результатів (усний, письмовий звіт та оцінка результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями).

Разом з учнями, колективно обговорюємо, оцінюємо зусилля, використані можливості.

 

Категорія: Виховні заходи | Додав: Liliua (09.02.2014)
Переглядів: 784 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
ЕЗОШ №4
біологія ЕЗОШ №4
заступник директора ЕЗОШ №4
історія ЕЗОШ №4
Банери






Copyright MyCorp © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz