Виховна
робота Що сказали б про
архітектора, який, закладаючи новобудову, не зумів би відповісти на запитання,
що він хоче будувати – храм чи просто дім? Те ж саме ви можете сказати про
вихователя, який не зуміє ясно і точно визначити мети своєї виховної
діяльності.
К.Д. Ушинський Сучасною виховною метою суспільства є створення умов для розвитку і
самореалізації кожної особистості, як громадянина України. Кожний рік при
плануванні виховної роботи базуюсь на завданні сучасної школи щодо виховання
високоморального підростаючого покоління, формування у нього українського
менталітету на основі відродження національних традицій свого народу.
Зміст виховної роботи бачу:
- в духовно-моральному вихованні, головною особливістю якого є орієнтація
на загальнолюдські цінності;
- створенні умов для фізичного
розвитку дітей, збереження їх здоров’я;
- розвитку таланту у дітей, розумових
та фізичних здібностей, пізнавальної культури, організації змістовного
дозвілля;
- підготовці учнів до трудової
діяльності;
- правовому вихованні, свободі
вибору життєвих позицій;
- демократизації стосунків;
- врахуванні інтересів та прав дітей;
- індивідуалізації виховання;
- організації роботи з батьками.
Для вирішення цих питань у минулому році провела таку роботу:1. Збір статистичних даних. 2. Діагностики різних
напрямків (рівня вихованості, розгорнуті діагностичні карти учнів, соціометрія,
виявлення стилів сімейного виховання, типів сімей). 3. Анкетування (по виявленню
насилля в сім’ях, самооцінки учнів, визначення цінностей та пріоритетів дітей). 4. Тестування (батьківські
відносини). 5. Класні години на
морально-етичні теми (мораль та її норми, етикет, «Минуле стукає в наші серця»
- пам’яті голодомору 1932-1933р.р., «Живі у пам’яті народній» - до річниці ВВВ,
«Добро і милосердя єднають серця»). По правовому вихованню (турнір
правознавців, «Декларація прав людини – права та обов’язки кожного»). На
патріотичне виховання – козацькі розваги, «Ой хто Миколая любить?», «Свято
матінки Покрови», «Ніч перед Різдвом». Класні години з екологічного напрямку,
цінності здорового способу життя.
6. Проводилися години
спілкування з дітьми, їх батьками: «Відповідальність за вчинки», «Дзвони
Чорнобиля», «Чистота – запорука здоров’я», «Природа – рідний дім», «Живе в
народі пам'ять про героїв».
7. Діти приймали участь у
ряді конкурсів: «Осінній букет», «Новорічний класний куточок», конкурс малюнків
до визначних свят.
8. Акції милосердя до Дня
людей похилого віку, до Дня інвалідів.
9. Шкільні лекції
про шкідливість паління, виступи агітбригад у боротьбі проти СНІДУ, вистави з
протипожежної безпеки організовані
заступником директора з ВР.
Доволі складним є питання ефективності виховної діяльності класного
керівника. Ні в якій мірі не можна судити про результати виховної роботи по
кількості проведених заходів, кількості залучених до роботи учнів. Головним
показником оцінки виховної роботи є результати і рівень вихованості учнів.
|