Ми можемо змінити світ

Головна | Реєстрація | Вхід
Вівторок, 26.11.2024, 00:35
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Віртуальні подорожі [31]
Уроки [20]
Позаурочна робота [8]
МО класних керівників [25]
Досягнення учнів [9]
Методичні розробки [2]
Вчительські презентації [9]
Учнівські презентації [47]
По материкам і океанам [32]
Цікава географія [0]
Новини географічної науки [7]
Поради класному керівнику [24]
Виховні заходи [15]
Законодавча база [19]
По материкам і океанам [0]
Цінуй свій час
Наше опитування
Ваше відношення до сучасних геополітичних подій в Україні
Всього відповідей: 20
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Уроки

Розробка уроку 7 кл. Євразія

Тема уроку: « Відмінність Євразії за геологічною будовою від інших материків. Тектонічна будова та рельєф Євразії.»

Мета: визначити основні особливості тектонічної та геологічної будови Євразії; з’ясувати наслідки впливу давніх зледенінь на формування рельєфу материка, визначити закономірності розташування сейсмічно активних зон на материку, продовжувати формувати вміння працювати з різними видами карт та джерелами географічних знань.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: атласи, зошити (робота в таблиці з попереднього уроку), фізична та тектонічна карти Євразії, зображення Джомолунґми, Казбеку, Монблану та ін., геохронологічна таблиця, слайди з краєвидами Євразії Презентація.

 Опорні та базові поняття: геохронологічна таблиця, епоха горотворення, старі та молоді складчасті області, геосинклінальні пояси, платформи, плити, щити, тектонічний розлом, горст, грабен.

ХІД уроку

I. Організаційний момент.

Добрий день, шановні гості та діти! Сьогодні ми з вами пригадаємо ФГП материка Євразія відповідаючи на питання з презентації. Пам’ятайте, що у кожного з вас на робочому столі є звичні для вас картки самооцінювання та листочки з критеріями оцінювання.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

 1. «Прийом «Бліцопитування»

Учні дають відповідь на запитання із презентації «Євразія», при цьому відкриваються правильні відповіді в презентації. Діти, таким чином, закріпляють знання з фізико-географічного положення материка (фронтальне опитування) та паралельно 2-3 учні працюють індивідуально біля дошки – визначають протяжність материка:

 з зах. на сх. по паралелі 60о пн. ш.

 та з пн.. на пд. по меридіану  80 о сх. д.

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «Здивувати»

Паустовський говорив:  «Подорожі і пізнання – невід’ємні!» Тож відправляємося з вами в подорож по Євразії.  Щоб наші мандри були більш плідними прошу вас подумати над метою нашого уроку, яка б відповідала нашій темі.

Діти озвучують мету уроку, про що б вони хотіли дізнатися на уроці. Листочки з метою чіпляють па вірьовочки повітряних кульок і відпускаємо – мандруємо!

 

Прийом «Проблемне питання»

Учитель. Рельєф Євразії надзвичайно різноманітний і відрізняється величезними контрастами. В чому  причина такого розмаїття?  ( Тектонічна будова материка).  Пригадаймо, які процеси впливають на формування рельєфу любої території?  (Внутрішні – рух літосферних плит та зовнішні процеси – робота вітру, води, Сонця, рослинного та тваринного світу, антропогенний вплив).

 IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Прийом «Картографічний практикум»

Розповідь вчителя. На відміну від інших материків Євразія формувалась навколо декількох платформ. Пригадаємо що ми називаємо платформами? (Стійкі ділянки земної кори).  Це Східноєвропейська, Сибірська, Китайська, Аравійська та Індостанська платформи. Прошу вашої допомоги встановити відповідність між тектонічними структурами та формами рельєфу.                                                                                              В кінці протерозою – початку палеозою рух літосферних плит сприяв утворенню між Східноєвропейською, Сибірською та Китайською платформами поясу складчастості, що об’єднав їх в одне ціле. Ця складчастість – одна з найдавніших гірських систем материка, протягом тривалого  часу вона руйнувалась, але сотні мільйонів років тому знову зазнала підняття. Так омолодилися давні гори: Урал, Тянь-Шань, Алтай, Саяни. Окремі палеозойські споруди не зазнали подальшого складкоутворення, продовжували руйнуватись так утворився Казахський дрібносопковик – горбиста рівнина.В мезозойську еру, внаслідок руху літосферних плит Євразія остаточно відокремилась від Пн. Америки (на сході материка виник ряд гірських хребтів меридіонального напрямку: Верхоянський хр-т, хр-т Черського). 

Наприкінці мезозою Євразія закінчувалась з півдня Тібетським масивом. В кайнозої зіткнення Євразійської та Індо-Австралійської літосферних плит сприяло утворенню 2-х поясів складчастості (пригадаємо і дамо визначення терміну складчастий  пояс – це сейсмічна зона, де відбуваються інтенсивні рухи земної кори, землетруси та виверження вулканів.) 1- протягнувся від зах. на схід. – Альпійсько-Гімалайська складчастість., саме з нею пов’язане утворення найбільших гірських систем.

2-величезний пояс кайнозойської складчастості виник на стику Євразійської та Тихоокеанічної літосферних плит, від Камчатки до Малаккського п-ва. І проявився у вигляді острівних дуг – «ТИХООКЕАНІЧНЕ вогняне кільце». Тут зосереджено десятки сотень вулканів:

Найвищій – Ключевсько Сопка  4750 м. (п-в Камчатка)

Фудзіяма – Японські о-ви

Кракатау – Зондські о-ви.

Сучасні форми рельєфу сформувались на материку 20-30 млн. років тому.

Прийом «Мандрівка»   

Виконуємо практичну роботу №8: «Нанесення географічних об’єктів материка Євразія на контурну карту»

Учні прослуховують інформацію про географічний об’єкт, знайомляться з ним на презентації та знаходять в атласах, показують на фізичній карті, підписують на контурній карті.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

VІ. Підсумок уроку

    

VІІ. Домашнє завдання


 

Категорія: Уроки | Додав: Liliua (11.01.2014)
Переглядів: 1205 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
ЕЗОШ №4
біологія ЕЗОШ №4
заступник директора ЕЗОШ №4
історія ЕЗОШ №4
Банери






Copyright MyCorp © 2024 | Зробити безкоштовний сайт з uCoz