ПОДОРОЖ ЕКЗОТИЧНИМИ ОСТРОВАМИ
8 КЛАС (17 ГОД.)
Пояснювальна записка
Зміст курсу за вибором «Подорож екзотичними островами» спрямований на виявлення закономірностей формування, розміщення, функціонування і розвиток пляжного туризму на окремих островах Тихого, Атлантичного та Індійського океанів.
Мета курсу: ознайомити і розширити кругозір учнів з рекреаційних і туристичних ресурсів островів; розвинути пізнавальну діяльність; ознайомити з природними об’єктами екзотичних островів, в межах яких організовується відпочинок.
Завдання курсу:
— ознайомити з поняттями «рекреаційні ресурси», «пляж», «природні об’єкти», «готель», видами рекреаційних ресурсів і пляжів;
— здійснити віртуальні подорожі на екзотичні острови;
— виховувати любов до природи та активного відпочинку;
— вдосконалити навики використовувати Інтернет-ресурсн і створювати комп’ютерні презентації;
— вміти здійснювати раціональний відбір отриманої інформації.
Курс розрахований на 17 годин і передбачає діяльніший підхід в навчанні через індивідуальну і групову роботу, а також проведення семінарів, практикумів, презентацій та заочних подорожей у місця екзотичного відпочинку.
Зміст програми
№
з/п
|
К-сть год.
|
Зміст навчального матеріалу
|
Навчальні досягнення учнів
|
|
2
|
Вступ
Рекреаційні ресурси світу. Їх класифікація. Географія рекреаційних ресурсів.
|
Учень:
Пояснює поняття: рекреаційні ресурси, пляж, природні об’єкти, готель;
називає: характерні риси природи окремих островів Тихого океану;
визначає: історико-географічні особливості територій;
описує: загальні риси населення, природно-ресурсного потенціалу, господарства окремих островів;
порівнює: риси природи архіпелагів;
оцінює: стан туристично-рекреаційної галузі на окремих островах;
вміє: використовувати Інтернет-ресурси для отримання інформації та оцінки зон відпочинку;
показує на карті: об’єкти географічної номенклатури.
|
|
6
|
Тема 1. Острови Тихого океану.
Географічне положення;
клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони);
природні ресурси; населення, мова, традиції;
історичні і природні об’єкти;
заповідні території; загальна характеристика господарства;
туристично-рекреаційна галузь.
Гаванські острови, Маріанські острови, Філіппінські острови, острів Тайвань, острів Балі, острови Фіджі.
|
|
5
|
Тема 2. Острови Атлантичного океану
Географічне положення;
клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони);
природні ресурси;
населення, мова, традиції
історичні і природні об’єкти;
заповідні території
загальна характеристика господарства;
туристично-рекреаційна галузь.
Канарські острови, Острови Зеленого Мису, Багамські острови, острів Куба, острів Ямайка.
Практична робота 2.
Створення комп’ютерної презентації рекламних сюжетів за результатами екскурсії до туристичної фірми.
|
Учень:
називає: характерні риси природи окремих островів Атлантичного океану;
вказує: на історико-географічні особливості територій;
описує: загальні риси населення, природно-ресурсного потенціалу, господарства окремих островів;
порівнює: риси природи архіпелагів;
оцінює стан туристично-рекреаційної галузі на окремих островах;
вміє: використовувати Інтернет-ресурси для отримання інформації та оцінки зон відпочинку;
створює комп’ютерну презентацію; показує на карті: об’єкти географічної номенклатури.
|
|
4
|
Тема 3. Острови Індійського океану
Географічне положення; клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони); природні ресурси; населення, мова, традиції; історичні і природні об’єкти; заповідні території; загальна характеристика господарства; туристично-рекреаційна галузь. Мальдівські острови, острів Маврикій, острів Мадагаскар.
Практична робота 3.
Проведення телемосту з туристичними фірмами, готелями, що надають послуги на вказаних островах.
|
Учень:
називає: характерні риси природи окремих островів Атлантичного океану; вказує: на історико-гео- графічні особливості територій;
описує: загальні риси населення, природно-ресурсного потенціалу, господарства окремих островів;
порівнює: риси природи архіпелагів; оцінює: стан туристично-рекреаційної галузі на окремих островах; вміє: використовувати Інтернет-ресурси для отримання інформації та оцінки зон відпочинку; проводить телеміст; показує на карті: об’єкти географічної номенклатури та визначні місця.
|
Навчальна програма для 11-річної школи. Програми курсів за вибором та факультативів. Київ 2010
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Примітка
|
1
|
|
|
Вступ
Рекреаційні ресурси світу. Їх класифікація. Географія рекреаційних ресурсів.
|
|
2
|
|
|
Рекреаційні ресурси світу. Їх класифікація. Географія рекреаційних ресурсів.
|
|
Тема 1. Острови Тихого океану.
3
|
|
|
Географічне положення;
клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони);
природні ресурси; населення, мова, традиції;
історичні і природні об’єкти;
|
|
4
|
|
|
Заповідні території; загальна характеристика господарства;
туристично-рекреаційна галузь.
|
|
5
|
|
|
Гаванські острови. Маріанські острови
|
|
6
|
|
|
Філіппінські острови
|
|
7
|
|
|
Острів Тайвань. Острів Балі,острови Фіджі.
|
|
8
|
|
|
Практична робота 1.
Ознайомлення з сайтами туристичних фірм, які організовують відпочинок на островах Тихого океану. Робота в Інтернеті. Аналіз отриманих результатів та здійснення порівняльної оцінки зон відпочинку.
|
|
Тема 2. Острови Атлантичного океану
9
|
|
|
Географічне положення;
клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони); природні ресурси; населення, мова, традиції
історичні і природні об’єкти; заповідні території
|
|
10
|
|
|
Загальна характеристика господарства;
туристично-рекреаційна галузь.
|
|
11
|
|
|
Канарські острови.
Острови Зеленого Мису.
|
|
12
|
|
|
Багамські острови, острів Куба, острів Ямайка.
|
|
13
|
|
|
Практична робота 2.
Створення комп’ютерної презентації рекламних сюжетів за результатами екскурсії до туристичної фірми.
|
|
Острови Індійського океану
14
|
|
Географічне положення; клімат (температура повітря, вологість, опади, сезони); природні ресурси.
|
|
15
|
|
Населення, мова, традиції; історичні і природні об’єкти; заповідні території; загальна характеристика господарства; туристично-рекреаційна галузь.
|
|
16
|
|
Мальдівські острови, острів Маврикій, острів Мадагаскар.
|
|
17
|
|
Практична робота 3.
Проведення телемосту з туристичними фірмами, готелями, що надають послуги на вказаних островах.
|
|
|