ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
заступник директора з НВР директор школи
_________ Л.Х.Поваліхіна _____О.Д.Воробйова
«__» вересня 20__ «__» вересня 20__
_________ Л.Х.Поваліхіна «__» січня 20__
«__» січня 20__
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з курсу за вибором
«Країни Європи на політичній карті світу»
для учнів 10 класу
Енергодарської ЗОШ № 4
вчителя Мірошник Лариси Павлівни
на 2014-2015 навчальний рік
Календарне планування
складено відповідно до Програми курсу за
вибором «Країни Європи на політичній
карті світу» 10 (11) клас (17 годин)
Затверджено Міністерством освіти і науки
України (наказ МОН від 28.10.2010 № 1021)
Обговорено
на засіданні ШМО природничих дисциплін
керівник ШМО ____ Смиковська Т.М.
протокол № _1__ від «__04_» вересня 2014
протокол № ___ від «___» січня 2014
Пояснювальна записка
Програма курсу за вибором «Країни Європи на політичній карті світу» орієнтована на учнів 10-11 класів.
Програма розрахована на 17 годин. Мета курсу — дозволяє познайомити учнів з сучасною політичною картою світу, основними етапами її формування, особливістю ЕГП Європейських країн та міжнародними організаціями, до яких вони входять.
Курс «Країни Європи на політичній карті світу» є особливо актуальним, так як надає учням можливість поглибити знання сучасної політичної географії, які необхідні для розуміння основних напрямків розвитку сучасного світу. Зміст програми спрямований також на розвиток пізнавальних інтересів учнів та є цінним для первинного самовизначення.
Програма включає разом з базовими нові знання, які не входять до навчальної програми.
Даний курс за вибором рекомендований для класів із природничо-математичними профілями і напрямками. Курс передбачає роботу з різними джерелами інформації: карти, енциклопедії, Інтернет, а також завдання з використанням індивідуальної, самостійної, колективної робіт.
ВСТУП
№
|
Дата
|
Зміст уроку
|
Примітка
|
1
|
|
|
Вступ.
Політична карта Європи і основні етапи її формування. Політична географія та геополітика.
|
|
2
|
|
|
Політична карта Європи і основні етапи її формування. Політична географія та геополітика.
|
|
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА Регіону
3
|
|
|
Загальна характеристика регіону, його склад.
|
|
4
|
|
|
Міжнародні організації
|
|
5
|
|
|
Практична робота
Складання «візитної картки» європейської організації
|
|
Характеристика країн Західної Європи
6
|
|
|
Характеристика країн Західної Європи
|
|
7
|
|
|
ФРН. Територія, народонаселення, найбільші міста. Особливості сучасного розвитку економіки країни. Соціальна інфраструктура, зовнішньоекономічні зв’язки
|
|
8
|
|
|
Велика Британія. Особливості острівного положення, міста. Господарство: промисловість і сільське господарство. Освіта, наука, туризм.
|
|
9
|
|
|
Франція. Особливості ЕГП. Населення міста. Провідні галузі господарства. Культура, визначні місця країни
|
|
10
|
|
|
Італія. Особливості ЕГП країни, його вплив на розвиток господарства. Епоха Ренесансу. Народонаселення. Найбільші міста. Господарство. Особливості культури. Туризм. Зовнішньоекономічні зв’язки.
Країни
|
|
11
|
|
|
Бенілюксу. Територія. Географічне положення. Природа, польдери, канали. Населення, міста. Економіка. Торгівля. Фінанси. Туризм
|
|
12
|
|
|
Скандинавські країни. Порівняльна характеристика ЕГП країн. Історичний розвиток, епоха вікінгів. Населення і найбільші міста. Особливості економіки. Торгівля. Фінанси. Туризм
|
|
13
|
|
|
Скандинавські країни. Порівняльна характеристика ЕГП країн. Історичний розвиток. Епоха вікінгів. Населення і найбільші міста. Загальна характеристика господарства. Соціальна інфраструктура (культура, спорт, гірськолижний туризм)
|
|
14
|
|
|
Країни — сусіди України. Особливості ЕГП країн. Населення. Демографічні проблеми. Галузева структура господарства. Відомі об’єкти, туризм. Зовнішньоекономічні зв’язки.
|
|
15
|
|
|
Держави-карлики. Ватикан, Ліхтенштейн, Андорра, Сан-Марино, Монако. Форми правління та державного устрою.
Особливості господарства держав-карликів. Специфіка розвитку країн-карликів.
|
|
16
|
|
|
Практична робота
Віртуальна подорож визначними місцями країн Західної Європи.
|
|
17
|
|
|
Практична робота
Віртуальна подорож визначними місцями країн Західної Європи.
|
|
Література для учнів
1. Максаковський В. П. Економічна і соціальна географія світу 10 клас: підручник для загальноосвітньої школи. — М.: Освіта, 2002.
2. Гладкий Ю.Н., Лавров С. Б. Економічна і соціальна географія світу 10 клас: Підручник для загальноосвітньої школи. — М.: Освіта, 2002.
3. Холіна В.Н. Географія людської діяльності: економіка, культура, політика: Підручник для 10-11 класів з поглибленим вивченням гуманітарних предметів. — М.: Освіта, 2002.
4. Родіонова І. А., Холіна В.Н. Політична карта світу: Посібник з географії для тих, що вступають до вузів. — М.: Унікум-Центр, 1998.
5. Дитячі історичні і географічні енциклопедії.
6. Географічні атласи для середньої школи.
7. Історичні атласи для середньої школи.
8. Країни світу: Довідник. — М,: Республіка, 1997.
Література для вчителя
1. Економічна, соціальна і політична географія світу. Регіони і країни (Під ред. С. Б. Лаврова. — М.: І’ардараки, 2002.
2. Колосов В.А., Міроненко Н.С Геополітика і політична географія. — М: Аспект Прес, 2001.
3. Раушенбах Б. В. Похмурі думки див. Пристрасть. — М: АГРАФ, 1997.
4. Мойсеевий Н. Н. Доля цивілізації. Шлях розуму. — М., 2000.
5. Носл Тіл. Прогнози на нове тисячоліття. — М., 1998.
6. Максаковський В. П. Економічна і соціальна географія світу 10 клас: підручник для загальноосвітньої школи. — М.: Освіта, 2002.
7. Гладкий Ю. Н., Лавров С. Б. Економічна і соціальна географія світу 10 клас: підручник для загальноосвітньої школи. — М.: Освіта, 2002.
8. Холіна В. Н. Географія людської діяльності: економіка, культура, політика: Підручник для 10-11 класів з поглибленим вивченням гуманітарних предметів. — М.: Освіта, 2002.
9. Радіонова І. А., Холіна В. Н. Політична карта світу: Посібник по географії для вступаючих до вузів. — М.: Унікум-Центр, 1998.
10. Заєць Д. В. Політична карта світу: що змінилося за 100 років. / Щотижневик «Географія». — 2001. — № 17. С. 15-25.
Навчальна програма для 11-річної школи. Програми курсів за вибором та факультативів. Київ 2010
|