Приклади використання інноваційних технологій.
Інтерактивне навчання на уроках
географії
З методичної точки зору інтерактивні технології, для мене – це дієвий спосіб навчання, що передбачає
активність і самостійність учнів протягом навчального процесу, створення
атмосфери співпраці, доброзичливості, розкриття і реалізації особистості
дитини.
В залежності від форми організації навчально-виховного процесу застосовую
дві групи інтерактивних технологій навчання: індивідуальні та кооперативні.
Індивідуальні та парні технології передбачають самостійну роботу учнів
(випереджувальні завдання, творча робота, дослідження, захист проекту тощо).
(Додаток № ).
Кооперативні технології застосовую при груповій формі навчальної
діяльності. Коли діти взаємодіють, співпрацюють у групі, відчуваючи емоційну і
інтелектуальну підтримку однокласників, налаштовуються на творчу активність.
Застосування
в географії
форм інтерактивних технологій навчання
Індивідуальні Парні Кооперативні Фронтальні
Застосування
кооперативних інтерактивних технологій
навчання
«Синтез думок"
«Акваріум» «Карусель» «Спільний проект»
Інтегрований урок
(Паламарчук К., Рудаківська С.:
«Від творчої особистості
– до нових технологій навчання») Мета. Стимулювати аналітико-синтетичну діяльність учнів,
розвивати потреби в системному підході до об’єкта пізнання, розширити
можливості для синтезу знань, формувати вміння перенесення знань з однієї
галузі в іншу, виробляти вміння аналізувати і порівнювати складні процеси і
явища об’єктивної діяльності.
Результат. Використовуючи
інформацію з різних предметів, учні по-новому осмислюють події, явища. Це
забезпечує формування цілісного сприйняття дійсності.
Етапи інтегрованого уроку 1 етап
Підготовка, розподіл ролей, збір
інформації
2 етап
Проведення, аналітико-синтетична
діяльність учнів
3 етап
Обговорення, аналіз, рівень
ефективності 1 етап. Підготовка
триває довго, завдання уроку вимагають ретельного пошуку та відбору додаткового
матеріалу з різних предметів: цей етап формує навички самостійності у пошуку.
2 етап. Урок може
поєднуватися з іншими формами: проходити у формі ділової гри, семінару. Це може
бути урок вивчення нових знань, урок систематизації та узагальнення знань,
комбінований урок (за дидактичною метою).
3 етап. Під час
обговорення та аналізу підсумків уроку з’ясовується глибина проблем, порушених
у ході обговорення теми заняття.
|